dinsdag 29 maart 2011

Eindresultaat, kort.

Vandaag dinsdag 29 maart was de voorstelling van ons eindresultaat aan de mensen van de drie bedrijven (IPS, AUROPAL en ABRISO). De vertegenwoordiger van ABRISO was niet van de partij.
De jury bestond uit drie docenten en de twee vertegenwoordigers van de bedrijven.

De voorstelling begon om 9u30 's morgens en was gedaan rond 12u30.

We hebben onze twee panelen vooraan geplaatst en dan onze maquette besproken. We kregen elk een totaal van vijf minuten. Vier minuten zelf uitleggen hoe en wat je ontwerp was en dan één minuut van de jury om vragen te stellen over je ontwerp.

De feedback dat ik kreeg over mijn ontwerp was de volgende: de verbinding van het basisonderdeel met zichzelf was niet goed genoeg. Ik had gekozen voor de oplossing van een puzzeltechniek toe te passen die ervoor zorgde dat de twee delen zich vastklemden in elkaar en ook geholpen werden door een stevige lijm die de puzzeldelen in elkaar hielden. Omdat mijn secondelijm op was bij het maken van mijn maquette, was ik genoodzaakt de twee delen te verbinden met plakband. Wat natuurlijk de vraag opriep van: "Hoe ga je die twee delen bevestigen in het echt?". Ik zei nog dat een paar goede strips van Ducttape de zaak wel zouden fixen.

Fotos:
Panelen + maquette:
Modulaire stoel/zetel:

Modulaire tafel:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten